Over WOSA

Logo-WOSAWOSA staat voor Wines of South Africa en is een non-profit organisatie, die eigendom is van de Zuid-Afrikaanse wijnindustrie. WOSA’s missie is om bij te dragen aan het wereldwijde succes van Zuid-Afrika als wijnland door het creëren en uitbouwen van het merk Zuid-Afrika. CEO van WOSA is Siobhan Thompson, een marketingspecialiste die in november 2013 Su Birch opvolgde. In Nederland wordt WOSA vertegenwoordigd door Sara Channell.

Voor uitgebreide informatie over WOSA, verwijzen wij u naar www.wosa.co.za

CEO WOSA Siobhan Thompson
Siobhan-ThompsonWines of South Africa (WOSA) heeft eind 2013 een nieuwe CEO benoemd. De internationale marketingspecialiste Siobhan Thompson is met ingang van november 2013 Su Birch opgevolgd.

Su Birch, bewonderd om haar inspanningen om duurzaamheid en ethisch verantwoorde handel te promoten in de Zuid-Afrikaanse wijnbouwsector, stapt na 13 jaar CEO van WOSA te zijn geweest over naar de private sector.

Thompson was vanaf 2010 hoofd internationale marketing bij Distell voor Amarula en andere likeuren van het bedrijf. Onder haar leiding is Amarula door internationale analisten van de drankensector bij herhaling gerangschikt als een van ‘s werelds snelst groeiende likeurmerken. Haar bemoeienis met het merk gaat echter vele jaren verder terug, waarin ze het op voortvarende wijze globaal wist te positioneren in zowel ontwikkelde als opkomende markten.

Eerder was Thompson bij Distell algemeen groepmarketingmanager voor brandy en cognac, waaronder Bisquit. Ook werkte ze enkele jaren als marketeer voor de mousserende wijnen-tak van het bedrijf en was ze verantwoordelijk voor de lancering van de luxe Pongracz Desiderius Cap Classique. Voordat ze in 2001 bij Distell in dienst trad, was ze verantwoordelijk voor de marketing en public relations bij de Universiteit van Kaapstad.

Haar uitgebreide marketingervaring strekt zich uit van consumentenproducten met snelle omloop tot cosmetica. Ze begon haar beroepsloopbaan als marktonderzoekster, eerst voor Research Surveys en later voor Nielsen. Thompson behaalde een graad in marketing en voltooide het programma Advanced Marketing Strategy van de Manchester Business School.

WOSA-voorzitter Johann Krige liet voor haar aanstelling weten dat zijn organisatie ernaar uitkijkt om iemand van het kaliber als Thompson met haar internationale marketingervaring aan het hoofd te krijgen om voort te bouwen op de belangrijk bijdrage die Birch geleverd heeft. “Ze is een zeer gerespecteerde, resultaatgerichte marketingprofessional. Haar uitgebreide ervaring met zowel traditionele als zich ontwikkelende markten, en haar kennis van de alcoholbranche, wekken groot vertrouwen. We zien uit naar haar leiding bij het verder brengen van Zuid-Afrikaanse wijn naar de volgende opwindende fase op het internationale toneel.”

Deel.

Uw commentaar